کلوپ بدنساز نوین

همه چیز برای حرفه ای شدن

1

+ نوشته شده در  جمعه 1388/10/04ساعت 18:52  توسط امیر بیات  | 

واقعیتی در مورد استروئیدها

سوءاستفاده از استروئید هنوز در حال افزایش است که شامل افرادی غیر از ورزشکاران حرفه ای و بدنسازان هم می شود.
علیرغم تلاشهای علمی بسیاری که از سوی مقامات بهداشت جهانی صورت گرفته است ، هنوز بسیاری از ورزشکاران آماتور که بدنبال افزایش قدرت سریع در مسابقات هستند ، بر این باورند که می توانند با آمپولها یا قرصهای استروئیدی به این نیرو دست یابند. چیزی که آنها از ان بی اطلاع هستند این است که استروئیدها بسیار بیشتر از آنچه که آنها انتظار دارند عوارض جانبی به همرا دارند و طی بررسی های به عمل آمده اغلب ورزشکاران از عوارض این داروها اطلاعات کمی دارند یا بی اطلاعند.
آکنه ، آسیب کبدی ، افزایش خطر بیماری قلبی . اینها فقط تعدادی از اثرات جانبی سوءاستفاده از استروئیدهای آنابولیک می باشند. اما عوارض آنها بسیار بیشتر از این هم می باشد .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1387/10/03ساعت 23:52  توسط امیر بیات  | 

هورمون رشد ( GH )

هورمون رشد ( سوماتوتروپین ) بوسیله سوماتوتروفها ترشح می شود که قسمت عمده ای از ساختمان هیپوفیز قدامی را شامل میگردد . هورمون رشد در انسان از یک زنجیره پلی پپتیدی با 191 آمینواسید به همراه دو پیوند دی سولفید درون زنجیره ای است . نیمه عمر هورمون GH در پلاسما 20 الی 30 دقیقه است . این هورمون بصورت فورانی یا ضربانی و 4 الی 8 فوران در بدن ترشح میگردد . زمان ترشح این هورمون پس از تغذیه و در هنگام ورزش و خواب میباشد . هورمون GH در زمان رشد و بلوغ به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و در دوران بزرگسالی نیز این افزایش ترشح ادامه می یابد . کمبود GH در بدن باعث کوتاهی قد میشود و افزایش آن نیز باعث غول آسایی می گردد . نکته مهم این است که GH بطور مستقیم بر رشد اثر نمی گذارد بلکه با تحریک تشکیل سایر هورمونها عمل می نماید . هورمونهای اصلی متاثر از GH فاکتورهای رشد شبه انسولین ( IGF ) نام دارند و IGF-1 مهمترین سوماتومدین در دوران رشد پس از نوزادی است . نیمه عمر IGF-1 در بدن به واسطه وجود پروتئینهای اتصالی بین 3 الی 18 ساعت میباشد . ساختمان IGF-1 شبیه به پروانسولین است و از این جهت شبه انسولین نامیده می شود . ترشح IGF-1 با سوء تغذیه در بدن کاهش می یابد . برخی از آمینواسیدها مانند آرژینین محرکهای قوی ترشح GH در بدن میباشند و در مقابل افزایش قند خون باعث مهار ترشح GH میگردد . عموماً کمبود GH باعث چاقی در کودکان می گردد و چربی را در افراد بزرگسال افزایش میدهد . نحوه آزاد شدن هورمون رشد در بررسی فیزیولوژیکی ، بسیار پیچیده و گمراه کننده است . برای مثال افزایش IGF-1 ترشح GH را مهار میکند ، افزایش قند نیز همین اثر را دارد. 1- آنچه مسلم است محرکهای آزادی GH در بدن شامل ، گالانین و هیپوگلیسمی انسولینی میباشند که از طریق بتا بلوکرهای آدرنرژیک عمل میکنند و اثر تحریکی بر تقویت GH دارند. 2- جالب است بدانید که بعضی بلوکرهای آلفا2- آدرنرژیک مانند یوهیمبین باعث کاهش ترشح طبیعی GH میگردند. 3- بعضی از مهارگرهای استیل کولین استراز نیز آزادی GH را تسهیل میکند که ناشی از مهار آزادی سوماتوستاتین است . 4- خواب ، ورزش ، آرژینین و گلوکاگن ترشح GH را افزایش می دهد ، اما آتروپین یکی از موثرترین بلوکرهای GH است. 5- مواد آندروژنیک در پسران نا بالغ باعث آزادی GH می گردد . استروژن نیز غلظت GH را افزایش میدهد ، اما با وقفه در تولید IGF-1 اثر بیولوژیک هورمون را کاهش میدهد. 6- کمبود ACTH و TSH نیز باعث کمبود GH میگردد. اما بیائید بدانیم که مازاد طبیعی و یا القایی GH چه تاثیراتی دارد: مازاد GH منجر به یک بیماری به نام آکرومگالی می گردد. افراد مبتلا به آکرومگالی اغلب دچار رشد و بزرگی دست و پا ، برآمدگی چانه بزرگی زبان ، پر چین شدن صورت می شوند . صدای این افراد خشن و توخالی است . آما آنچه یک بیمار آکرومگالی را آزار می دهد احساس ضعف ، سستی و خستگی ، افزایش تعریق بعلت افزایش متابولیسم پایه ، خواب آلودگی مفرط ، درد عضلانی و مفصلی ( خصوصاً در ناحیه شانه ها ، کمر و زانو ) و سر درد است. تقریباً یک سوم بیماران آکرومگالی دچار فشار خون هستند ، افزایش حجم بطن چپ قلب نیز در اکثر بیماران دیده می شود. گواتر نیز یکی از عوارض جانبی این بیماری است.
+ نوشته شده در  سه شنبه 1387/10/03ساعت 23:46  توسط امیر بیات  | 

لی هنی

برای دیدن عکسهای لی هنی به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1387/10/03ساعت 23:34  توسط امیر بیات  | 

برای دیدن عکسهای گونتر شیلر کمپ به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1387/10/03ساعت 23:29  توسط امیر بیات  | 

فلكس ويلر اسطوره تناسب

برای دیدن عکسهای فلکس ویلر به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 1387/09/29ساعت 21:15  توسط امیر بیات  | 

احمد حیدر لبنانی بدنساز حرفه ای IFBB

+ نوشته شده در  جمعه 1387/09/29ساعت 21:9  توسط امیر بیات  | 

بیوگرافی دکستر جکسون

اطلاعـات شـخـصی

نام : دکستر جکسون Dexter Jackson
نام مستعار : The Blade (شمشیر)
محل سکونت : ایالت فلوریدا ، جک اسنوویل ؛ ایالات متحده امریکا
تاریخ تولد : 26 نوامبر سال 1969
قد : 5 فوت و 6 اینچ (168سانتی متر)
وزن عادی : 235 پوند (107کیلوگرم)
وزن مسابقه : 215 پوند (98 کیلوگرم)


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1387/09/20ساعت 11:40  توسط امیر بیات  | 

ویکتور مارتینز نفر دوم مستر المپیای 2007

+ نوشته شده در  دوشنبه 1387/09/18ساعت 18:29  توسط امیر بیات  | 

فیل هیث

+ نوشته شده در  دوشنبه 1387/09/18ساعت 18:24  توسط امیر بیات  | 

بيوگرافي جي كاتلر

+ نوشته شده در  سه شنبه 1387/09/05ساعت 14:34  توسط امیر بیات  | 

بيوگرافي روني كلمن

براي خواندن بيوگرافي به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1387/09/05ساعت 14:28  توسط امیر بیات  | 

تغذیه و مکمل‌های غذائی دوریان یتس

تغذیه در موفقیت شما به‌عنوان بدنساز نقش بسیار مهی دارد. در حالی که مکمل‌های غذائی تنها تکمیل کننده یک رژیم غذائی خوب هستند. مکمل‌ها به اندازه داشتن یک رژیم غذائی مناسب و بالانس مهم نیستند. وقتی که به باشگاه می‌روید و با همه توان خود تلاش می‌کنید. در نتیجه بدن را تحت فشار فوق‌العاده زیادی قرار می‌دهید با توجه به این فشارها، بدن جهت ترمیم، ریکاوری و رشد نیاز به مواد مغذی فراوانی پیدا می‌کند. چنانچه برای بدن سوخت کافی را تأمین نکنید. منطقی نیست که بخواهید به بدن فشارهای زیادی اعمال کنید و بالعکس برای ساختن یک بدن عالی، باید به‌خاطر داشته باشید که تمرین مهم‌تر از تغذیه نیست و بالعکس. آنها به اندازه همدیگر دارای اهمیت هستند. بعضی از بدنسازان می‌گویند که تغذیه در موفقیت یک بدنساز 70 درصد نقش دارد. این نظریه برای من منطقی نیست چرا که به تمرین تنها30 درصد اثر می‌دهد. آیا می‌توان فقط با داشتن تغذیه خوب و بدون تمرین به اندازه70 درصد رشد کرد؟
زمانی که بدنسازی را آغاز کردم هرگز در دام ناآگهی از این که چطور باید تغذیه داشته باشم نیفتادم، چرا که پیش از آن به اندازه‌آی که می‌توانستم در مورد غذاها و تأثیرات آنها روی بدن تحقیق و مطالعه کرده بودم. هرگز به صحبت افراد داخل باشگاه بهائی نمی‌دادم. چرا که می‌خواستم خودم پیدا کنم چه چیزهائی خوب و چه چیزهائی بد است.
رژیم غذائی قبل از اولین مسابقه‌ای را به‌خاطر دارم....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1387/09/05ساعت 10:55  توسط امیر بیات  | 

نقش تغذیه در بدنسازی

شاید فقط یک ورزشکار حرفه ای از ارزش تغذیه در انجام ورزش ها آگاه باشد و به خوبی نقش تغییراتی را که رژیم غذایی در بهبود انجام تمرینات دارد را درک کند.
شواهد بسیاری نشان دهنده رابطه بین مصرف غذا و انجام ورزش ها هستند. همچنین یک رژیم غذایی بد، به طور یقین اثر منفی بر انجام حرکات ورزشی، حتی اگر به صورت غیر حرفه ای باشند، دارد. یک رژیم غذایی که شامل مقدار کافی از کالری، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین باشد، انرژی لازم برای انجام یک مسابقه و یا یک ورزژش تفریحی را تامین می کند.

توصیه های لازم در این زمینه:



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1387/09/05ساعت 10:47  توسط امیر بیات  | 

علی تبریزی

+ نوشته شده در  دوشنبه 1387/09/04ساعت 19:44  توسط امیر بیات  |